Pracovní nabídky jsou dnes výborné. Česká ekonomika je na vzestupu, každý má zaměstnání a pokud se nám některého zaměstnavatele nelíbí můžeme snadno pozici změnit. Pokud však dostudujeme a nemáme úplně výhodnou výstupní pozici není jednoduché pracovní místo získat.
Jak tedy oslovit co nejvíce klientu, a přitom s co nejmenší námahou. Odpovědí je opět internet. Nejde však o hodiny a hodiny strávené na pracovních portálech, kdy dokola píšeme ten samý email zaměstnavatelům různých typů a oborů. Jde to samozřejmě i takto, ale jedná se o velmi náročný a často neefektivní způsob hledání zaměstnání.
Pokud chceme získat dobře placenou pozici je zapotřebí se zaměřit do jiných sfér. Je na čase založit si účet na LinkedIn. Když se snažíme získat dobře placenou pozici zejména u velkých gigantů nebo začínajících startupů není lepšího místa pro rozjezd. Jestli si zde vytvoříme profil naservírujeme veškeré informace headhunterům přímo a následně se nemusí zbytečně doptávat na doplňkové informace.
Není ale profil jako profil. Často může rozhodnout drobnost o tom, zda si nás daný zaměstnavatel vybere či nikoliv. Základem všeho je mít na profilu obrázek. Působí to jednak důvěryhodněji navíc pokud máme vlastní fotku, která je spíše formálního rázu působíme na zaměstnavatele přívětivějším dojmem.
Rozhodně není vhodné volit fotografie z večírků, rodinných oslav, dovolené či jiné volnočasové aktivity. Fotka by měla zkrátka reprezentovat a ukázat to nejlepší z vás. Ať chcete nebo ne první dojem je zkrátka důležitý.
Kromě fotografie je podstatné také vyplnit údaje o sobě. Potenciálnímu uchazeči tak nabídnete veškeré informace a pokud se pro vás rozhodne víte, že má opravdu zájem a nechce se pouze doptávat. Na profilu byste měli zejména vyplnit jméno zaměstnavatele a pozici. Není vhodné udávat odlehčené názvy jako „Škola života“.